הוועדה המקצועית של ה-FDA ממליצה: לאשר את החיסון של 'מודרנה'

צבי טסלר No Comments on הוועדה המקצועית של ה-FDA ממליצה: לאשר את החיסון של 'מודרנה'

פריצת דרך נוספת בדרך לחיסון האוכלוסייה: שבוע אחרי שהמליצה לאשר את החיסון של פייזר, הוועדה המקצועית של ה-FDA ממליצה לאשר לשימוש חירום גם את החיסון של חברת מודרנה | ישראל הקדימה ורכשה 6 מיליון מנות ממודרנה

חיסון מודרנה צילום: פלאש90
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

צוות המומחים המייעץ למינהל המזון והתרופות האמריקני, ה-FDA, המליץ הלילה (בין חמישי לשישי) להעניק אישור חירום לשימוש בחיסון לקורונה של חברת 'מודרנה'. ההחלטה התקבלה ברוב של 20 מחברי הוועדה, ללא מתנגדים ובהימנעות של חבר אחד. בעקבות האישור, בימים הקרובים צפוי מינהל המזון והתרופות להעניק אישור לשימוש חירום בחיסון.

לחיסון של מודרנה מספר נתונים שונים מהחיסון של פייזר. בין היתר החיסון מיועד בשלב זה לבני 18 ומעלה, בניגוד לחיסון של פייזר שנבדק גם בקרב בני 16. יעילותו של החיסון, על פי תוצאות הניסוי הקליני הגיעה ל-94.1%. על פי חברת מודרנה, החיסון שפיתחו יעיל גם לכאלו שנדבקו בנגיף והחלימו.

במקביל לאישור החירום שניתן, יימשך המעקב אחר המתחסנים במסגרת 'שלב 4', הליך שיימשך כשנתיים. החברה התחייבה לעדכן את רשויות התרופות בעולם על כל תופעת לוואי חמורה שתתגלה בקרב המחוסנים, או בעיות אחרות שיתגלו.

כזכור, לפני שבוע המליצה הוועדה המקצועית לאשר את השימוש בחיסון שפיתחה חברת פייזר. בתוך יממה לאחר ההמלצה, אישר מינהל התרופות באופן סופי את השימוש בחיסון, מה שהוביל לתחילת שלב חיסון האוכלוסייה בפועל במהלך השבוע.

ישראל רכשה מלכתחילה 6 מיליון מנות חיסון מחברת מודרנה, עוד טרם הסיכום עם פייזר, שנעשה בדיעבד, לאחר שהתבררו תוצאות הניסוי הקליני שהסתיים לפני מודרנה והצביע על אחוזי יעילות גבוהים. החיסונים צפויי להגיע לישראל בשבועות הקרובים ויספיקו לחיסון 3 מיליון איש.



0 תגובות